reklama

Mladosť nositeľka rána alebo zľavnená generácia???

Aký je dnešný život mladého človeka študenta vysokej školy??? Máme túto spoločnosť zachrániť, povzniesť alebo dokonca niesť??? Nie mi nič nechceme, len to čo nám patrí!!! Jednoduchý život (Easy Life). Smutné je, že presne taký nie je...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Som študent vysokej školy a ako takmer každí sa snažím udržať čo najviac peňazí pre seba, teda aby som neplatil za veci, ktoré nemusím platiť. Nevyhnem sa ale viacerým poplatkom a starostiam, ktoré mi prináša život.

Po prvé musím dochádzať mimo bydliska aby som mohol študovať. Niekto by už práve v tomto momente mohol namietnuť, máš dopravu za polovicu! Áno mám, ale musím si preto vybaviť kopec papierov, formalít a iných nepotrebností. Nepotrebností možno pre mňa, ale pre naše tetušky byrokratky sú to formality životne dôležité. Prečo je také dôležité hlásiť sa na úradoch a všemožných inštiúciách, vypĺňať papiere a ničiť tak prírodu. Dnes žijeme v dobe internetu tak by som to kludne vybavil radšej odniekiaľ z parku alebo kaviarne. Nebolo by to príjemné???

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po vybavení formalít s dopravou sa dostanem k ubytovaniu. V meste kde študujem je nedostatok ubytovacích kapacít pre študenetov tak som si vybavil ubytovanie v inom meste. Vybavenie strechy nad hlavou často nemusíte ani vynaložiť veľa námahy (možno sa mi iba zadarilo). Problémy nastali opäť pri cestovaní a kolotoč dopravnej byrokracie sa roztočil po druhý raz. Železnice, autobusy, mestsky úrad, internát.... Vydržal som a nesmútim, pretože neustály pohyb prospieva mojej kondícii. Dnes už cestujem pokojne preukaž študenta mám chvalabohu aktívny dokonca aj prolongovaný, tak nemám problém so sprievodcami a ani so šoférmi autobusov. Poznám ale aspoň 30 ľudí v blízkom okolí, ktorí necestujú tak spokojne a pritom za problémy so zľavami sami nemôžu, pretože nefunkčné terminály na univerzitách pre aktivácie sú bežným javom. V modernej dobe počitačov a techniky zlyhá konečný článok reťazca človek, pretože niekto niečo zabudol alebo nestihol. Nebolo by príjemné cestovať za zľavy, ktoré študentovi prináležia??? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Strava je dôležitá, pretože jesť sa musí a musí sa aj piť, ale o tom až niekedy na inom mieste. Tento problém sa dá riešiť viacerými efektívnymi ale aj efektnými spôsobmi (Dr. Bukovský nech radšej nečíta)

1. metóda rožkovo-chlebová - založená je na dennej svedomitej príprave chutných balíčkov.

2. metóda bagetovo-šalátová - založená je na lenivosti, pravidelnom navštevovaní lacných gastro zariadení a stravovaní v pohybe.

3. metóda reštauračná - založená je na pravidelnom prísune financií z nejakých zdrojov, ďalej to odmietam rozvíjať.

4. metóda mensa - založená je na pravidelnom nákupe lístkov a návštevách jedálne

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5. metóda minerálno-ovocná (tvz. ženská metóda) - založená je na dodržiavaní pitného režimu a konzumácii ovocia.

Kto sa najedol vládze, kto nie ten má smolu a spí na prednáške. Teda aj ten, kto sa najedol samozrejme, že spí na prednáške ale aspoň má plné brucho. Nie ale nechcem hovoriť o spaní. Ako študenti nemáme nikdy čas, stále sa niekam náhlime. Jeme a trávime v pohybe, na prednáškach, na cvičeniach, v dopravných prostriedkoch a všelikde inde. Náš problém sa nenachádza iba v nás a našom spôsobe života, ale aj v nedostatku kapacít v stravovaní, nízkej a nekvalitnej ponuke zdravých a čerstvých potravín. Vo vysokoškolskom bufete skôr kúpite zemiakové lupienky, parižák a kolu, ako jablko alebo celozrnné pečivo. Nebolo by krásne chutne a zdravo sa najesť???

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vybavenie škôl je na slovenskej úrovni, tento pojem som si teraz vymyslel (slovenská úroveň). Znamená to, že drvivá väčšina priestorov univerzít pár rôčkov nevidela maliara a o nových technológiách iba sníva. Máme stoly a stoličky to stačí, keď sa nájde aj krieda alebo v lepšie vybavených učebniach aj fixky, to je už úplná paráda. V učebniach, ale kultúra nekončí. Chodbové priestory, schodická, dvere, zábradlia, stropy a keby sa dalo aj na vzduchu v okolí by ste mohli vidieť študenta, ako sedí a čaká. Nebolo by krásne učiť sa a čakať v krajšom priestore??? 

 Študent pociťuje nepretržitý nedostatok finančných prostriedkov, preto po skončení vyučovania letíme do práce, ak nie tak letíme do postele spať. Spánok je dôležitý, ale hlavne príjemný spôsob trávenia voľného času. V mojom prípade, keď nespím tak idem do práce a nie som jediný. Mnoho z nás spí po škole iba preto lebo v noci frčí... ale nie len na tanečných parketoch ale ja vo všelijakých hypermarketoch a tak podobne. Pracujeme za minimálne mzdy, teda smiešne peniaze ale často nekreťansky dlho a v nekresťanských podmienkach. Nevadí prežijeme všetko lebo sme mladí!!! Musíme dávať pozor aby sme nezarobili priveľa, lebo by nás mohla dostihnúť ruka byrokrata. Platba daní a odvodov je istá ako zubatá s kosou. Brrrrr takto sa rúhať, ale je to povinnosť a starosť navyše.

Život je krásny ale tvrdý, niečo podobné platí aj o štúdiu na vysokej škole. Ak práve nemáte bohatých rodičov, super talent, obrovské šťastie alebo bohatého ctiteľa, trápite sa rovnako ako tisíce iných. Musíte si uvedomiť, že v tom nie som sám!!! Na tieto slová si spomeniem vždy, keď stojím v nejakom rade, keď ma niekto predbehne iba sa usmejem a pomyslím si, že možno beží na vlak, na prednášku na opačnom konci mesta ale iba tak za svojou láskou. Keď nejde o život nejde o nič hlavne, že sme zdraví!!!

Adam Števko

Adam Števko

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Možno správne a možno nesprávne, ale aspoň z vlastnej hlavy :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu